Jak ćwiczyć na orbitreku?

Ćwiczenia na orbitreku

Orbitrek ze strony www.marbo-sport.pl i ćwiczenia na nim mają cały szereg zalet. Po pierwsze mamy możliwość spalania tkanki tłuszczowej. Jesteśmy w stanie także poprawić swoją wydolność oraz wzmocnić wszystkie najważniejsze mięśniowe grupy, a przy tym nie obciążamy stawów oraz minimalizuje ryzyko pojawienia się kontuzji. Ćwiczenia na tymże urządzeniu wykonywać może każdy i to niezależnie od wieku oraz także stopnia fizycznej sprawności. Zobaczmy, jak ćwiczyć na orbitreku oraz poznajmy ćwiczenia, dzięki którym schudniemy oraz poprawimy kondycję.

Trening na orbitreku łączy w sobie zalety ćwiczeń siłowych oraz kardio. Wzmacnia kluczowe mięśniowe grupy (ramiona, brzuch, pośladki oraz nowy), a jednocześnie usprawnia pracę układy krążenia oraz do tego zwiększa wydolność. Sporą zaletą orbitreka jest sam fakt, że podczas treningów na tymże urządzeniu ciało pracuje w anatomiczny sposób, a więc zgodny z płaszczyznami naturalnymi ruchu. To zapobiega powstawaniu przeciążeń w kręgosłupie oraz stawach.

Co więcej, ćwiczenia na eliptycznej maszynie to bezpieczny oraz skuteczny sposób na pozbycie się dodatkowych kilogramów – zależnie od wagi ćwiczącego, sesja półgodzinna treningowa pozwala spalić między 380 do 500 kalorii.

Poznaj instrukcję ćwiczeń

Zanim rozpoczniemy treningi na orbitreku warto się dokładnie zapoznać z instrukcją urządzenia. Na rynku obecnie jest dostępnych wiele rodzajów maszyn eliptycznych, które to posiadają przeróżne funkcje. Ich znajomość może w sposób istotny wpłynąć na sam komfort treningu. Niektóre trenażery posiadają na przykład samą możliwość pomiaru tkanki tłuszczowej w organizmie czy przeprowadzenia tak zwanej recovery test, a więc testu na wydolność. Określenie tychże wartości pomaga nam w doborze odpowiedniego obciążenia podczas samych ćwiczeń.

Bardzo ważne jest rozgrzanie dokładne mięśni przed treningiem. Do tego celu nadaje się świetnie właśnie orbitrek. Wystarczy, że ustawimy możliwie najmniejsze obciążenie i będziemy ćwiczyć przez około dziesięć minut w tempie spokojnym. Możemy także przeprowadzić zwykłą rozgrzewkę, wykonując krążenia ramion, pajacyki oraz bioder. Po wejściu na orbitrek przyjmujemy pozycję odpowiednią. Należy chwycić ruchome ramiona urządzenia, wciągamy brzuch, prostujemy plecy, a wzrok kierujemy przed siebie.

Gdy wykonujemy ćwiczenia na orbitreku nie pochylamy się ani też nie ściskamy uchwytów zbyt mocno. Wówczas mięśnie ramion nie pracują w sposób efektywny. Orbitrek możemy zakupić sobie nawet do własnego domu.